کلرید کلسیم |فرهنگ دارویی موثر در مداخلات گفتاردرمانی-کاردرمانی-نوروفیدبک گفتار توان گستر اشتراکی 09121623463

کلرید کلسیم |فرهنگ دارویی موثر در مداخلات گفتاردرمانی-کاردرمانی-نوروفیدبک گفتار توان گستر اشتراکی 09121623463

 

شرکت جهان شیمی واردکننده کلرید کلسیم یا کلرور کلسیم خوراکی و صنعتی با خلوص ۷۷% و ۹۵% بصورت پودر و پرک می باشد. جهت خرید و دریافت قیمت کلرید کلسیم یا کلرور کلسیم صنعتی و غذایی با ما تماس حاصل فرمایید.

کلرور کلسیم چیست ؟

کلسیم جزوء فراوان ترین ماده معدنی در پوسته زمین می باشد . کلسیم فراوان‌ترین ماده معدنی در بدن انسان میباشد . کلسیم در استخوان بندی و دندان نقش فراوانی دارد و کمبود کلسیم سبب پوکی استخوان و مشکلات ماهیچه ای میگردد .

بدن انسان روزانه به ماده معدنی کلسیم نیاز دایم دارد که باید از غذاهای روزانه جذب گردد .

کلرید کلسیم، که به صورت شیمیایی به عنوان CaCl2 شناخته می شود، یک نمک معدنی شور مزه است که در مواد غذایی سبب بالا رفتن مقدار کلسیم مواد غذایی و خوراکی می گردد .

کاربرد کلرید کلسیم :

کلرور کلسیم خوراکی جایگزین کلرید سدیم در تولید مواد غذایی میتواند باشد و طعم مطبوع و شور مزه در مواد غذایی بدون افزایش سدیم بوجود می آورد.
کلرید کلسیم به شیرهای فراوری شده جهت بالا بردن کلسیم و بهبود بافت بخصوص در تولید انواع پنیرها افزوده میشود و نیز به شیرهای با کلسیم بالا اضافه میگردد.
کلرید کلسیم یا کلرور کلسیم خوراکی بعنوان مبرد در تولید بستنی و دسر یخ زده کاربرد دارد.
کلرور کلسیم خوراکی در تولید خوراک دام و طیور نیز استفاده میشود.
قسمت زیادی از کلسیم مورد نیاز بدن از رژیم غذایی روزانه تامین میگردد مصرف کلسیم در قالب غذایی غنی شده با کلسیم جهت جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالا و رشد استخوانها در سنین رشد امروزه در دنیا مرسوم است.

کلرور کلسیم جهت فرآوری مواد غذایی بکار می رود و یک ماده شیمیایی مهم در صنعت غذا میباشد .
کلرید کلسیم سبب افزایش طول عمر میوه ها و سبزیها بسته بندی شده و منجمد با افزایش محتوای کلسیم در آنها میگردد .
کلرور کلسیم جهت مبرد در بستنی ها و دسر یخ زده بکار می رود .
کلرید کلسیم جهت نرم نمودن گوشت نیز بکار می رود .

کلرور کلسیم محلول در آب است و از کلسیم و کلر تشکیل شده است. کلرید کلسیم صنعتی در محصولات ضد یخ زدایی در زمستان استفاده می شود که به روی آسفالت جاده ها و باند فرود هواپیما ریخته میشود .
در صنایع غذایی کلرید کلسیم کمک می کند تا غذاهای خود را ثابت نگه دارید. به عنوان مثال پنیر و توفو جامد، غذاهای منجمد، و میوه ها و سبزیجات را حفظ کند.

کلرید کلسیم , مواد غذایی بسته بندی شده شما را خشک نگه می دارد، زیرا می تواند مقدار زیادی رطوبت را جذب کند. هنگامی که آن را اضافه میگردد سبب افزایش محتوای کلسیم مواد غذایی میشود .

نکته :

اسپری بر روی محصولات تازه ، سبب حفظ و نگه داشتن مقدار کلسیم میوه ها یا سبزیجات میشود و به عنوان نگهدارنده عمل می کند. کلرید کلسیم می تواند جایگزین نمک (کلرید سدیم) در پردازش مواد غذایی برای کاهش محتوای سدیم باشد.

به عنوان نگهدارنده , کلسیم کلرید در انواع تنقلات , نوشیدنی ها , نوشیدنی های انرژی زا و برخی مواد دیگر وجود دارد .

افزودن کلرور کلسیم به محصول همچنین می تواند کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کند و همچنین کیفیت محصول و غذا را افزایش دهد .

با توجه به نگرانی ها درباره ی مقدار بالای سدیم در مواد غذایی و عدم مصرف کافی کلسیم بسیاری از تولید کنندگان کلسیم کلرید را به جای نمک به محصولاتشان اضافه می کنند .

چون کلراید کلسیم تقریبا مزه ی شوری دارد و می تواند به جای نمک طعام – سدیم کلراید – استفاده شود .

کاربرد کلسیم کلراید در کنسرو گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی کنسرو شده حاوی کلرید کلسیم به عنوان نگهدارنده است که باعث بهبود کلی کیفیت غذا و محصول می شود .

به عنوان مثال , بسیاری از برند هایی که گوجه فرنگی تولید می کنند از کلراید کلسیم برای حفظ استحکام و شکل گوجه فرنگی استفاده می کنند .

همچنین درکنسرو های گو جه فرنگی  کم نمک یا بی نمک از کلسیم کلرید استفاده می کنند که مزه ی نمکی به ان می دهد .

برند های تجاری که از کلرید کلسیم استفاده نمی کنند , محصولاتشان خمیری شکل به نظر می رسد و بافت ضعیف و نرمی دارند .

کلسیم کلرید باعث می شود بافت گوجه های کنسرو شده سالم تر باقی بمانند و در هنگام پخت شکل و بافت بهتری داشته باشد .

کاربرد کلسیم کلراید در نوشیدنی ها :

به بسیاری ازنوشیدنی ها کلسیم کلرید را به عنوان بخشی از الکترولیت محلول در نوشیدنی اضافه می کنند .

در انگلستان , افزودن کلسیم مورد نیاز بدن در همه ی بطری های آب معدنی به حد مجاز الزامی است .

دکتر لی کین مشاور و متخصص تغذیه , سخنران و نویسنده خاطر نشان کرد محصولاتی که به عنوان ” نوشیدنی های انرژی زا ” نام گذاری شده اند الکترولیت هایی که از طریق عرق کردن در طول تمرین طولانی مدت از دست می روند را تامین می کند .

همچنین , اشاره کردند که بهترین نوشیدنی شامل شش الکترولیت از جمله کلسیم و کلرید است .

کاربرد کلسیم کلراید در توفو و پنیر سویا :

توفو  یا پنیر سویا شامل پروتیینی است که از دلمه و ته نشین شدن پروتئین شیر سویا به دست می اید .

پروتیین شیر سویا طی یک پروسه با اضافه کردن انواع نمک ها از جمله سولفات کلسیم و کلرید کلسیم به دست می اید .

کارخانجات اکثرا از کلسیم کلرید استفاده می کنند چون تولید به روش آن اسانتر است و مهارت کمتری نیاز دارد و به علت حلالیت بالای کلسیم کلرید با مقدار کمتری از آن محصول بیشتری تولید می شود .

کلسیم کلرید مزه ی خاصی در غذا ایجاد نمی کند ولی یقینأ توفویی که تولید می کند سرشار از پروتیین و مواد مغذی است که مصرف آن می تواند مانع پوکی استخوان شود  .

کاربرد کلرید کلسیم در پنیرها :

به طور مشابه تولید توفو , تولید پنیر نیز نیاز به افزودن نمک برای کمک به انعقاد پروتیین شیر و ته نشین شدن ان به ویژه هنگام استفاده از شیر پاستوریزه دارد .

پاستوریزاسیون شیر کلسیم شیر را از بین می برد و شیر پاستوریزه کلسیم کمتری دارد . همچنین , کلسیم کلرید به انعقاد کمک می کند , تا دلمه های پنیر تشکیل شوند و تضمین می کند که مواد مغذی شیر از بین نمی رود .

انواع پنیرها , از جمله پنیرهای نرم , مثل موزارلا و پنیر های سخت مثل چدار کلسیم کلرید دارند .سیب

کلسیم کلرید برش سیب ها را تازه نگاه می دارد و مانع قهوه ای رنگ شدن برش های سیب  که در معرض اکسیژن قرار دارند می شود .

ترکیب اسکوربیک اسید” ویتامین سی سا اسید اسکوربیک ” , کلسیم کلرید و بی کربنات سدیم یا جوش شیرین بازده ی بالایی دارد و می تواند به جای سولفات ها که طعم و بوی ناخوشایندی به سیب می دهد استفاده شود .

کلرید کلسیم در غذاهای خاصی که با سیب درست می شود استفاده می شود . مثلا, سراشپز فرن ادریای اسپانیایی با استفاده از کلسیم کلرید ظرافت منحصر به فردی با سیب می سازد .

او محلول کلرید کلسیم را به مخلوط خرد شده و منجمد سیب اضافه می کند و به سرعت سرخ می کند . سپس آن را می فشارد و می شوید . به این ترتیب خاویار سیب  درست می کند .

اثرات فیزیولوژیکی :

کلرید کلسیم در بدن شما به یون های کلسیم و کلرید تجزیه می شود. کلسیم بر سیستم اعصاب، عضلات و استخوان تاثیر  مثبت دارد .

کلرید می تواند سیگنال هایی را که از مغز شما به عضلات شما می رسد را کاهش دهد. به عنوان یک نتیجه عضلات می توانند ضعیف شوند و قلب شما ممکن است مشکل پیدا کند

یون کلر تنظیم کننده pH تعادل خون و کمک به کنترل سطح مایع بدن خود را. کلرور کلسیم یک الکترولیت است که به نوشیدنی های ورزشی افزوده می شود تا مواد معدنی را که از طریق عرق کردن از دست می دهید، دوباره پر کنید.

از دست دادن آب بدن می تواند منجر به از دست دادن کلرید شود. الکترولیتها مواد معدنی با بار الکتریکی هستند و برای عملکرد بدن شما حیاتی هستند.

استفاده در  پزشکی :

یک فرم داخل وریدی کلسیم کلراید از لحاظ پزشکی موثر است. می تواند با افزایش میزان کلسیم شما ، کلسیم خون پایین را درمان کند. همچنین می تواند سطح بالای پتاسیم را درمان کند.

در شرایط عادی پتاسیم در داخل سلول های شما بیشتر از خارج وجود دارد. در هیپوکالمی، پتاسیم بیش از حد در خارج از سلول های شما قرار دارد. هنگامی که کلرور کلسیم داده می شود ولتاژ سلول را تغییر می دهد که پتاسیم را مجددا” به سلول های بدن نفوذ می کند.

اثرات جانبی :

کلرید کلسیم می تواند باعث مشکلات برای سلامتی شود. این ماده شیمیایی با ایجاد یک واکنش شیمیایی اکسوترمی ، گرما را آزاد می کند. بنابراین ، می تواند پوست ، چشم و دیگر بافت های بدن شما را سوزاند. نیز می تواند باعث سوزش در دستگاه گوارش و تنفسی شما شود و ممکن است باعث آسم شود.

هنگام تزریق داخل وریدی کلرید کلسیم ، باید مراقب باشید زیرا ممکن است به ورید ها آسیب برساند. به علت فشار خون پایین، بیش از حد کلرید کلسیم به صورت داخلی باعث خفگی می شود.

تفاوت سدیم کلراید و کلسیم کلراید در چیست؟

سدیم کلراید و کلسیم کلراید , هر دو نمک کلراید هستند , که در فرایند تولید به مواد غذایی اضافه می شوند , اما وقتی در بدن جذب می شوند , متفاوت عمل می کنند و خواص متفاوتی دارند .

هر دو نمک , شامل یون های کلرید هستند که در تعادل یون های مایعات بدن نقش دارد . تفاوت این دو نمک فقط به فعالیت متفاوت سدیم و کلسیم مربوط است .

کلراید سدیم در غذا :

سدیم کلرید یا نمک طعام هزاران سال است که استفاده می شود . این نمک به غذا طعم می دهد و همچنین یک نگهدارنده ی طبیعی است . سدیم کلرید کالری , چربی , کربوهیدرات ویا پروتئین تولید نمی کند .

هر یک قاشق چایخوری از آن ۲۰۰۰ میلی گرم , سدیم دارد . مواد غذایی کنسرو شده , بسته بندی و فریزشده , پنیرها و فست فود ها معمولا مقدار زیادی سدیم کلرید دارند . این غذاها ,  بزرگترین منبع سدیم در رژیم غذایی آمریکایی ها هستند .

کلسیم کلرید در مواد غذایی :

کلرید کلسیم به جای سدیم کلرید در غذا ها جایگزین می شود تا مزه ی نمک را در کنار کاهش مضرات سدیم داشته باشد .

در فراوری محصولات غذایی , کلسیم کلرید عمر مفید میوه ها و سبزیجات را افزایش می دهد و همچنین , از خشک شدن گوشت جلوگیری می کند وآن را نرم و مرطوب نگه می دارد .

همچنین , در قسمت های دیگر تولید غذا , برای خنثی کردن خاصیت قلیایی آب و به عنوان خنک کننده کاربرد دارد .

کلسیم کلرید نیز مانند سدیم کلرید کالری , چربی , کربوهیدرات و یا پروتئین ندارد , اما می تواند مقداری از کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کند .

عملکرد سدیم در بدن :

سدیم برای فرایند های اولیه ی بدن ضروری است . سدیم یک ماده ی معدنی مهم است , که به تنظیم تعادل آب بدن کمک می کند .

عنصر سدیم در عملکرد مناسب اعصاب و ماهیچه ها و جذب مواد مغذی نقش دارد . معمولا , در رژیم غذایی افراد کمبود سدیم وجود ندارد .

عناصر سدیم و کلسیم و سلامتی شما :

مصرف بیش از اندازه ی سدیم در رژیم غذایی می تواند مشکل ساز شود . طبق گفته ی موسسه ی لینوس پالینگ در دانشگاه ایالت اورگان , ۷۵ درصد سدیم مصرفی در رژیم غذایی  در حین پخت غذا به آن اضافه می شود .

سدیم ارتباط مستقیمی با سرطان , پوکی استخوان , فشار خون بالا و سنگ کلیه دارد . کلسیم خوراکی مانند کلسیم کلرید هنگامی که  در مقادیر طبیعی مصرف شود , عوارض جانبی ندارد .

درواقع , کلسیم باعث تقویت استخوان ها می شود و در عملکرد اعصاب  و ماهیچه ها نقش دارد  و از پوکی استخوان جلوگیری می کند .

با این حال , مصرف بیشتر از مقدار مورد نیاز , در دراز مدت می تواند شما را در معرض سنگ کلیه قرار دهد

کلینیک گفتاردرمانی توان گستر بهترین البرز –کرج

Alborz Province, Karaj, Azimieh, North Taleghani Boulevard

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری  

 

https://maps.app.goo.gl/dZ1vLSjJ38TNAqtp9

 

بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – کرج گفتارتوان گستر

 02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

 

https://maps.app.goo.gl/4afpiXnJwUuiRvqx8

 

               

 

 گفتار توان گستر البرز – کرج  Goftar Tavan Gostar

Alborz Province, Karaj, Baghestan, 14th Street, Iran

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/qZb8LWp52n2Xx2AR9

بهترین کلینیک درمان اختلالات یادگیری گوهردشت البرز – کرج

Alborz Province, Karaj, Enghelab Blvd

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/akheR7JKNyKLGfAu8

 

بهترین گفتاردرمانی سیاوش عطایی آسیب شناس گفتار وزبان البرز – کرج

Alborz Province, Karaj, Gohardasht, Enghelab Blvd

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/nrx6tbfCHL9XEjcx7

بهترین کلینیک گفتاردرمانی -کاردرمانی – نوروفیدبک البرز – کرج

استان تهران، Hashtgerd, 32

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/kEKW7WV8WMLezHDn7

 

بهترین کلینیک گفتاردرمانی : نوروفیدبک:: کاردرمانی :: گفتار توان گستر البرز – کرج

Tehran Province, Karaj, میدان اتحاد

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/pPRwr5YVosrrPN9ZA

 

 

 

 بهترین کاردرمانی نوروفیدبک گفتارتوان گستر البرز – کرج

Tehran Province, Karaj, میدان اتحاد

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/TNsErQT8fjUPT6P8A

 بهترین کلینیک گفتاردرمانی – کاردرمانی – نوروفیدبک هشتگرد  – البرز

Hashtgerd, هشتگرد، استان تهران،

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/gRakNn5WAEvLLRnX8

بهترین کلینیک گفتاردرمانی : نوروفیدبک:: کاردرمانی :: گفتار توان گستر البرز – کرج

Tehran Province, Karaj, میدان اتحاد

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/pPRwr5YVosrrPN9ZA

 

 


Siavashataee.com

goftardarmani.com

behtarinalborz.ir

goftardarmanionline.ir

googleimage.ir

hamejaa.ir

medu-karaj.ir

siavashataee.ir

slpnews.ir

autismonline.ir

avalinkaraj.ir

behtarinkaraj.ir

goftardarmanikaraj.ir

goftareravan.ir

google-map.ir

googlegame.ir

googlemovies.ir

karaj-medu.ir

kardarmanialborz.ir

kardarmanikaraj.ir

loknatclinic.ir

loknatshekan.ir

neurofeedbackalborz.ir

otalborz.ir

otkaraj.ir

pff-rhs.ir

pooyesh-dar-goftardarmani-karaj.ir

pooyesh-dar-kardarmani-karaj.ir

behtarin-entekhab-karaj-siavashataee.ir

siavash-ataee.ir

slpkaraj.ir

slponline.ir

speech-therapy.ir

tjhvnvlhkd.ir

vazir.org

 

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان ۱

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۲

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۳

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۴

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۵

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۶

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۷

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۸

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۹

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۰

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۱

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۲

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۳

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۴

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۵

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۶

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۷

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۸

-رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۹

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان۲

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۴

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۶

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۰

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۱

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۲

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۳

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۴

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۶

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۷

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۸

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۰

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۱

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۲

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۳

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۴

-رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی کاج

Related posts